THE MARANELLO® 1961 OMOLOGATO®

3 249,00 zł
Brutto 2-3 dni robocze

The Maranello® 1961 - hołd dla Mistrzów Świata Producentów F1 1961.

Ilość
dostępny "od ręki"

Sezon 1961 dla Ferrari - Napisane przez Henry Hope-Frost, październik 2017

Napisane przez Henry Hope-Frost.

Po dwóch latach liżenia ran, zadawanych przez brytyjczyka Coopera Carsa i jego rewolucyjnych i porywających na całym świecie wyścigowych kierowców, Enzo Ferrari miał już dość. Musiał się odbić w 1961 roku.

A jego statek-matka Maranello nie miał gdzie się schować; pokazano go w 1960 r., co postawiło najsłynniejszą na świecie firmę samochodową - i jako produkt uboczny, zespół wyścigowy - w jeszcze jaśniejszym świetle reflektorów. Coś trzeba było zrobić. I szybko.

W sezonach 1959 i 1960 w Formule 1 chodziło o dynamiczny duet ojca i syna, Charlesa i Johna Coopera i ich niesamowite "single-seatery", których 2,5-litrowa jednostka Coventry Climax była umiejscowiona za kierowcą. Świetny kierowca / inżynier Jack Brabham udowodnił, że jest najlepszy z nich w tej rewolucyjnej fazie F1 - Australijczyk pomógł drużynie z Surrey w dwukrotnym zdobyciu tytułu Mistrza Konstruktorów.

dsc

To, co Ferrari musiało zrobić, gdyż wygrało tylko trzy wyścigi podczas dwuletniej drogi Coopera - dwa w 1959 i jeden, na ojczystej ziemi w Monzy, w 60. roku - to zrewolucjonizować tę rewolucję.

Zanim fanfary, prowadzone przez Tifosi na Monzie po zwycięstwie amerykańskiego Phila Hilla w Grand Prix Włoch na pokładzie 2,4-litrowego Dino 246 z silnikiem V6, ucichły całkowicie, praca zaczęła się nad nową maszyną. A odpowiedź na modlitwy Enzo przybrała postać jednego z najbardziej wyjątkowych, wyrafinowanych, udanych i krótkotrwałych bolidów Grand Prix: 156.

mar

Napędzany przez Carlo Chitti i nazwany "Sharknose" ze względu na ostro zakończony nos i charakterystyczne nozdrza, został zaprojektowany w celu maksymalizacji konkurencyjności w 1961 r., Pierwszym sezonie obowiązkowego zmniejszenia o 40 procent pojemności silnika z 2,5 do 1,5 litra.

Pracując dzień i noc, by pomścić swoich przeciwników z Coopera i odeprzeć rosnące zagrożenie ze strony Lotusa i BRM, tym razem nie było wymówek dla Ferrari. Niezmieniony skład kierowców, w skład którego wchodzili Hill, Wolfgang von Trips i Richie Ginther, miał dostarczyć rezultaty.

Sezon rozpoczął się w Monako 14 maja, co ironicznie dało Ferrari mnóstwo czasu na uporządkowanie swojego samochodu wyścigowego. Kwestia wytrzymałości była od zawsze kluczową dla stajni spod znaku wierzgającego konia, a Hill i Belg Olivier Gendebien odnieśli trzecią wygraną w ciągu czterech lat w wyczerpującym Sebringu 12 godzin na pokładzie 250 Testa Rossa w marcu.  Gendenbien współpracujący z Von Trips odnieśli w zwycięstwo w równie trudnym wyścigu na Sycylii, Targa Florio, miesiąc później.

mar2

A wszystko to, zanim trio z 156, napędzane przez dźwięczne 1,5-litrowe silniki V6, przybyło do Monte Carlo. Zagrożenie ze strony Lotusa okazało się bardzo realne, gdy Stirling Moss, w czterocylindrowym 18-osobowym Robie Walkera, przyćmiło najszybsze Ferrari - Ginthera - i najlepsze z prac Lotus 21-tych, Jima Clarka, na pole position.

Ginther użył chrząknięcia Ferrari, aby poprowadzić Mossa na 13 okrążeń, zanim Anglik znalazł drogę do przeszłości i zdołał pokonać Amerykanina, by wygrać o 3,6 sekundy. Wyprawy Hill i von poszły za nimi do domu, aby uczynić z niego Maranello 2-3-4. Najpierw krew do Lotusa, ale przynajmniej Mistrz Świata Cooper nie był nigdzie.

Następnym razem, gdy nadszedł czas na holenderskie wybrzeże Zandvoortu zaledwie tydzień później, Hill prowadził Ferrari 1-2-3 w kwalifikacjach, podczas gdy Moss mógł zarządzać tylko czwarty. Niemiecki szlachcic Von Trips dostał skok na Hill na starcie i poprowadził wszystkie 75 okrążeń, aby wygrać dziewiczą karierę - a wraz z nią wspólny udział w mistrzostwach z Moss.

Specyfikacja:

Koperta:

Średnica: 45mm

Materiał: Chromowana stal nierdzewna

Kolor tarczy: Sunray Grigio

Mechanizm: Swiss Ronda Quartz

Water Resistance: 10ATM

Szkło : Flat Sapphire Glass

Pasek:

Mesh Racer Strap

Szerokość: 22mm

Materiał: skóra włoska

Kolor: Czarny

Wskazówki: wskazówki godzin i minut są illuminowane

Maranello® jest znakiem handlowym Omologato Ltd chronionym przez prawo brytyjskie.

The Maranello® nie jest w żaden sposób powiązany, ani nie jest produktem marki Ferrari s.P.A Italy