QUADRIFOGLIO® OMOLOGATO®

1 709,00 zł
Brutto

Niesamowita historia czterolistnej koniczyny. 

Ilość
Niedostępny w magazynie - przed zamówieniem sprawdź, czy jest jeszcze oferowany i jaki jest czas realizacji- info@omologato.pl lub +4873092575

by Michael Banovsky

Na przełomie 20 wieku, wyścigi samochodowe były niesamowicie niebezpiecznym sportem, który często pochłaniał życie swoich najbardziej utalentowanych kierowców. Ta historia ma element tragedii, ale najpierw musimy zacząć od samego Il Commendatore, Enzo Ferrari.

Trudno wyobrazić sobie świat bez Ferrari, ale na początku swojej kariery, ten wielki człowiek miał problemy, nie pracował i był załamany. Był tak zdesperowany, że Ferrari rozważał samobójstwo.

Jednak w 1919 roku, w Vittorio Emanuele, Ferrari zaczął rozmawiać z Ugo Sivocci, który w tym czasie pracował z małym producentem samochodów CMN. Obaj szybko się zaprzyjaźnili i w ciągu następnych miesięcy biedny Ferrari często jadał obiad w domu Sivocci. Jak tylko Sivocci miał możliwość zorganizowania pracy dla swojego nowego przyjaciela, zaoferował to, co na zawsze zmieni bieg historii motoryzacji: to Sivocci pierwszy postawił Ferrari za kierownicą samochodu wyścigowego.

Wspólnie opracowali nowe sposoby testowania swoich maszyn. Na 10-te Targa Florio jechali samochodami na start, korzystając z dróg publicznych, w pewnym momencie w nocy podczas jazdy przez słabo zaludnioną okolicę we Włoszech para została zaatakowana przez stado wilków!

Kiedy Ferrari został zatrudniony przez Alfa Romeo, odwdzięczył się za  tę samą przysługę swojemu przyjacielowi Sivocci, który wkrótce poszedł za nim do bardziej prestiżowej marki. Wraz z Ferrari zajęli dwa z czterech miejsc w pierwszym fabrycznym zespole Alfa Romeo - pozostali dwaj kierowcy to Giuseppe Campari i Antonio Ascari. Z tej czwórki, Sivocci był szybki, ale często nie był w stanie zapewnić sobie zwycięstwa, zyskując reputację kierowcy, któremu nie sprzyja los.

Targa Florio z 1923 roku byłaby inna, ale Sivocci miał dość tego pecha, i ​​postanowił umieścić symbol szczęścia na swoim samochodzie wyścigowym Alfa Romeo: czterolistną koniczynę.

Sivocci wygrał Targa Florio w 1923 roku - i, poza talentem, wydawało się, że to  Quadrifoglio (czterolistna koniczyna) pomogła mu wygrać wyścig.

Ale czy ten symbol był umieszczony celem pokonania przesądów czy z innego powodu? Jak pisali historycy, koniczyna mogła być znakiem rozpoznawczym dla widzów, użytkowników dróg i innych zawodników, by szybciej widzieć samochód Sivocci z daleka: nie zapominajcie, że wówczas drogi były często nieutwardzone i zakurzone.

Niestety, Quadrifoglio nie mogła uratować Sivocci'ego, który zmarł w tym samym roku podczas treningu Grand Prix Włoch na Monzie -  symbol nie został jeszcze namalowany w jego samochodzie wyścigowym Alfa Romeo P1, gdy doszło do wypadku. Jego śmierć spowodowała symboliczną zmianę w Quadrifoglio: przed Monzą koniczyna umieszczona była wewnątrz białego diamentu, a każdy jego wierzchołek oznaczał jednego z kierowców fabryki Alfa Romeo.

Kiedy Sivocci umarł, jeden z wierzchołków został usunięty, tworząc emblemat trójkąta Quadrifoglio, który trwa do dziś. Teraz, jako symboliczne połączenie z bogatą historią wyścigową Alfa Romeo, czterolistną koniczynę można zobaczyć w usportowionych wersjach sedanów, coupe i hatchbacków firmy - małe przypomnienie przyjaźni, która na zawsze zmieniła życie Enzo Ferrari i Ugo Sivocci.

Quadrifoglio® is a registered trademark of Omologato Ltd

W celu uczczenia legendarnej Alfy Romeo 158, która doprowadziła ich do wyścigowej sławy, wykonujemy zaledwie 158 takich specjalnych zegarków, o numerach od 1 do 158.

Dekiel został wygrawerowany, aby zaprezentować czterech wspaniałych kierowców wyścigowych, którzy wprowadzili Alfa Romeo w ich legendarny status wyścigowy. Farina, Fagioli, Fangio i Sivocci.

Koperta

Średnica: 42 mm
Wysokość: 11mm
Materiał: stal nierdzewna poddana implantacji jonów
Mechanizm: japoński, kwarcowy
Wodoodporność: 10 ATM
Szkło: płaskie szkło mineralne

Pasek
Szerokość: 22 mm
Materiał: skóra ekologiczna
Kolor: czarny