OMOLOGATO WEISSACH®

1 720,00 zł
Brutto 2-3 dni robocze

 Dla wielbicieli marki z Zuffenhausen.

Ilość
dostępny "od ręki"

WEISSACH

Porsche Motorsports w Weissach, znane w języku niemieckim jako "die Porsche Rennabteilung Weissach", to miejsce, w którym legendy wyścigów powstawały i wciąż się rodzą. Wymień nazwę miasta Weissach, i każdy, kto ma benzynę we krwi, zareaguje i pomyśli o ekscytujących innowacjach oraz sporcie samochodowym. 

Dla każdego entuzjasty Porsche, słowo "Weissach" ma wyjątkowy wdzięk. Dla większości wielbicieli marki z Zuffenhausen, oznacza to mityczne centrum badawcze, do którego dostęp jest ograniczony, coś jak skrzyżowanie jaskini Aladdin i czarodziejskiego zamku, miejsca, w którym dzieje się magia.

W zasadzie, opis ten jest bardzo zbliżony do rzeczywistości. 7500 osób pracuje w małej zalesionej wiosce, zaledwie 25 kilometrów od głównej siedziby Porsche w Zuffenhausen. Obiekt, w którym zaprojektowano, zbudowano i przetestowano wiele niesamowitych samochodów, znajduje się po jednej stronie legendarnego toru testowego Weissach. Po przeciwnej stronie toru testowego znajduje się dział Motorsport, administracyjnie, we wsi Flacht. Wszystko jest ukryte za rzędami drzew, utrzymującymi ciekawskich na odległość. Oficjalna nazwa zakładu "Entwicklungszentrum Weissach" brzmi bardzo niemiecko, a więc bardzo precyzyjnie.

porsche-normal.jpg

pic copyright @Porsche

Transfer technologii pomiędzy dwoma jednostkami badawczo-rozwojowymi jest oczywisty, ponieważ każdy model samochodu sportowego Porsche kończy prędzej czy później na torze. Powodem, dla którego Porsche sprawia, że ​​przejście z samochodów drogowych na samochody wyścigowe jest tak łatwe, jest to, że wszystko rozwija się z dużym stopniem doskonałości. Każda część nowego samochodu jest dokładnie testowana i dopasowana do reszty skomplikowanej maszyny, podobnie jak maleńkie ruchome koło zębate w mechanizmie zegarka. Żadna inna firma samochodowa nie pokazuje takiego etosu, a jego płomień utrzymuje się przy Weissach, świątyni samochodu sportowego z tylnym silnikiem.

Sposób, w jaki Porsche zawsze działało, wynika z anegdoty o profesorze Helmucie Bottzie, który przez wiele lat kierował działem badawczo-rozwojowym w Weissach, przyczyniając się do powstania znacznej części legendy inżynieryjnej Porsche. Po długim okresie procesu projektowania, 959, najbardziej skomplikowany samochód sportowy tej epoki, miał w końcu zacząć być produkowany. Wielu klientów już rozstało się z pieniędzmi, a samochód musiał być doskonały. Wysoki, imponujący Bott zabrał samochód na indywidualne testy. Kiedy nie było go przez kilka godzin, jego zespół inżynierów zaczął się denerwować: co, jeśli samochód się zepsuł? Co, jeśli coś poszło nie tak?

helmuth-bott-8.jpg

Helmuth Bott podczas prac nad  959

Drżeli ze strachu, gdy w końcu pojawił się Bott, przejeżdżając przez bramę całkowicie brudnym samochodem. Wysiadł, zatrzasnął drzwi i spojrzał na zespół inżynierów w całkowitej ciszy. Jedynym dźwiękiem, jaki istniał, było tykanie silnika który właśnie się chłodził innowacyjne sekwencyjne turbosprężarki. Jedyny zapach - cierpki aromat przegrzanych klocków hamulcowych. "Płynie z prędkością 200 km / h!", Oświadczył szef. Inżynierowie po prostu stali tam, oszołomieni. Cała ciężka praca, tygodnie w tunelu aerodynamicznym, tysiące godzin na torze testowym i na drogach publicznych, a wszystko na nic. Wielu mogło zastanawiać się nad przekazem powiadomienia. "... na szutrze", dodał Bott i wyruszył do swojego biura z uśmieszkiem na twarzy.

959 dakar

959 na Rajdzie Paris-Dakar 1985

Samochód był i jest fantastyczny, to narzędzie zdolne rozkalibrowania mózgu, narzędzie, które staje się ostrzejsze wraz ze wzrostem umiejętności kierowcy. Było tak dobrze, że wygrał rajd Paryż-Dakar, a nawet serwisowe 959 wiozące części zapasowe i narzędzia znalazło się na podium. Pojechało do Le Mans jako 961, i wygrało swoją klasę. To prawda, że ​​firma nie zarobiła żadnych pieniędzy, ale wyznaczyła nowe standardy i pokazała światu, że duch inżynierii Weissach nie ma sobie równych. Stało się to również podstawą przyszłych innowacji w samochodach drogowych i wyścigowych Porsche.

pic copyright Porsche

Kierowcy testowi z Weissach nie ścigają się profesjonalnie, ale gdyby tak zrobili, zaskoczyliby wielu zawodowych kierowców wyścigowych, tak wysoki jest ich poziom umiejętności. Znamy jednego z nich, który specjalizuje się w testach opon i który wykonał tysiące okrążeń w Nordschleife: próba podążania za nim w tym samym momencie jest ćwiczeniem pokory. On i jego koledzy doskonalili swoje umiejętności na lokalnym torze testowym, w Weissach.

Tor jest pętlą ze skrzyżowaniem, co pozwala na wybranie jednej z dwóch tras: bardziej krętą i wąską sekcję, lub bardzo szybką część, gdzie 200 km / h w kabriolecie serii G wydaje się czymś naturalnym. Nie jest to typowy tor wyścigowy, więc nie ma dużego marginesu bezpieczeństwa i oczywiście nie ma tam stref na poboczach, takich jak np. na Paul Ricard. Prowadząc 993 Turbo, ostatnie turbo chłodzone powietrzem, które zostało wykonane w Zuffenhausen, po zakrętach, w lekkim czterokołowym poślizgu , można się poczuć jak przekraczając bramę niebios Porsche.  Samochody Porsche tutaj wydają się być jeszcze lepsze niż w innych miejscach, a to dlatego, że to właśnie tutaj zostały stworzone. 

Dla inżynierów z Weissach, nie ma czegoś takiego jak zadanie "wykonywane zbyt dobrze". Zapewniają wyjątkową pracę konsultingową dla wielu innych firm samochodowych, rozwiązując problemy, z którymi te firmy te się borykają. Weissach pomogło wielu producentom samochodów w stworzeniu doskonałych samochodów seryjnych, stworzyoł motocykl policyjny i silnik samolotowy, i nadal pomaga klientom ceniącym fantastyczne umiejętności i doświadczenie, które mają swój dom w zakładzie Weissach. "Weissach" oznacza niezrównany talent inżynierów, gigantyczne zaplecze wiedzy teoretycznej i praktycznej, unikalne podejście do rozwiązywania problemów i dar myślenia lateralnego. Bardzo podobne do ... Omologato.

Ryan Champion na Rajdzie East African Classic Rally 2017 oraz jego 911 w barwach Omologato

Koperta

Średnica: 42.0 mm
Wysokość: 11 mm
Materiał: stal nierdzewna poddana implantacji jonów
Tarcza: połyskująca
Mechanizm: japoński mechanizm kwarcowy
Wodoodporność: 10 ATM

Pasek

Szerokość: 22 mm
Materiał: PU
Kolor: Czarny z kontrastowymi szwami koloru czerwonego

Weissach® is a registered trademark of Omologato Ltd for Class 14 

DCM-0162